Første steg: Vask
Her starter vi med å spyle bilen ren ved hjelp av forvask og høyttrykkspyling. Deretter avfetter vi hele bilen, bruker en spesiell avfetting som hjelper med å fjerne salt og asfaltrester. Felgene renses med felgrens og spesiell felgbørste for å rengjøre de for bremsestøv og fastbrent smuss. Spyler bilen deretter med høyttrykk en gang til samtidig som vi foretar understelsspyling. Deretter håndvaskes bilen skånsomt med svamp, dørkarmene blir grundig vasket, spyler bilen fri for all såpe til slutt og tørker den ferdig klar for neste steg.

 

Andre steg: Rubbing og lakkrens

Her rubbes hele bilen for å fjerne riper og for å slipe ujevnheter i lakken. Deretter renser vi lakken slik at den ikke er skjoldete. Lakkrens (dyp rens av porene i lakken) hjelper også å fjerne det som er igjen av salt eller asfalt som ikke har blitt fjernet med avfetting. Samtidig som den gir glans til lakken.

 

Tredje steg: Polering

Etter at bilen er renset for all smuss og det ikke er noe smuss igjen på bilens lakk polerer man hele bilen. Polering gir lakken viktig næring som gir den dypde og glans og hjelper å beskytte lakken over tid.

 

Fjerde steg: Lakk-konservering

Til slutt legger man på et lag med lakk konservering som gir lakken et ekstra beskyttende lag. Det er lakk-konserveringen som gjør at man slipper å polere så ofte og at bilen beholder nybilglans og dybde i lakken mye lenger. Bilen er også mye enklere å rengjøre etter en sånn behandling ettersom lakkforsegling bidrar til at skittt og smuss ikke får godt grep i lakken.

 

Femte steg: Detailing

Det er ikke bare lakkerte deler som trenger pleie, det er like viktig for de andre delene som dekk, gummilister osv. Derfor så bruker vi gummifornyer på dekk og lister for å gi dem den trengende pleien.